Technik reklamy
TECHNIK REKLAMY
- nauka w szkole trwa 5 lat
- nie są wymagane badania lekarskie w Medycynie Pracy
- po ukończeniu nauki przystępujesz do matury
- w trakcie nauki przystępujesz do egzaminów zawodowych
Ucząc się w zawodu technik reklamy zdobywasz dwie kwalifikacje:
- Wykonywanie przekazu reklamowego (to projektowanie materiałów reklamowych w programach graficznych CorelDraw, Adobe Photoshop, tworzenie spotów radiowych i telewizyjnych, tworzenie treści reklamowych na strony www oraz do mediów społecznościowych)
- Zarządzanie kampanią reklamową (planowanie, prowadzenie oraz badanie wyników kampanii reklamowej)
Rozszerzenia:
- geografia
- język angielski
Przedmioty punktowane w procesie rekrutacji:
- język polski
- matematyka
- plastyka
- język obcy
Języki nauczane w zawodzie:
- język angielski
- język niemiecki
Technik reklamy to bardzo ciekawy i posiadający dużą przyszłość zawód. Jest zawodem szerokoprofilowym łączącym wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną. Tak szeroki zakres wiedzy i umiejętności umożliwia absolwentom pozyskanie ciekawej pracy w szeroko rozumianej reklamie, która jest nieodłącznym elementem gospodarki rynkowej.
Uczeń w trakcie nauki pozna tajniki skutecznej reklamy oraz zasady budowania wizerunku osób i firm.
W nowoczesnych pracowniach komputerowych nauczy się cyfrowej obróbki zdjęć, projektowania grafiki i materiałów reklamowych, animacji, montażu filmu, tworzenia spotów reklamowych itp. Zapozna się z cenionymi na rynku pracy programami do grafiki i multimediów firmy Corel, Adobe itp.
Posiadacz dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie TECHNIK REKLAMY potrafi:
- projektować materiały reklamowe w programie graficznym CorelDraw, Adobe Photoshop, Inkscape
- planować i organizować działalność reklamową i promocyjną,
- określać cele reklamowej działalności przedsiębiorstwa,
- sporządzać budżet kampanii reklamowych i promocyjnych,
- stosować różne formy reklamy w kampaniach reklamowych,
- planować i dokonywać zakupu przestrzeni reklamowej w mediach,
- nadzorować proces produkcji reklamy oraz prac podwykonawców,
- stosować metody badań rynku reklamy,
- testować projekty i przekazy reklamowe przed publikacją,
- oceniać wartość przygotowanych reklam,
- oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej,
- wykorzystywać specjalistyczne programy komputerowe wspomagające organizację kampanii reklamowej,
- opracowywać oferty handlowe dotyczące sprzedaży usług reklamowych i promocyjnych,
- prowadzić negocjacje, rozmowy handlowe oraz współpracować z klientami,
- przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony środowiska podczas wykonywania zadań zawodowych.
Zawody, do wykonywania których upoważniony jest technik organizacji reklamy:
- grafik komputerowy,
- specjalista do spraw marketingu i handlu (sprzedaży),
- specjalista do spraw public relations,
- specjalista do spraw reklamy,
- administrator produkcji filmowej,
- handlowiec,
- organizator usług sprzedaży internetowej,
- przedstawiciel handlowy,
- telemarketer,
- sprzedawca na telefon.
Gdzie i co możesz studiować po naszym kierunku: (oferty tylko z Bydgoszczy)
- Marketing, sprzedaż i PR - WSB Bydgoszcz
- Projektowanie marki i wizerunku firmy - WSB Bydgoszcz
- Marketing i PR - KPSW Bydgoszcz
- E-commerce i marketing internetowy - KPSW Bydgoszcz
- Marketing cyfrowy - BSW Bydgoszcz
- Ekonomia - UKW Bydgoszcz
- Multimedia i grafika komputerowa - WSB Bydgoszcz
- Artystyczna grafika komputerowa - WSIF.edu.pl/bydgoszcz
- Wzornictwo - Politechnika Bydgoska
- Zarządzanie (specjalność: marketing w organizacji) - Politechnika Bydgoska
- Grafika i projektowanie 3D - WSG Bydgoszcz